HTC:n toimitusjohtajan Peter Choun mukaan yhtiö olisi pääsemässä takaisin jaloilleen ja menossa kohti parempaa tulevaisuutta. Chou on antanut haastattelun Wall Street Journalille.
”Pahin aika HTC:lle on luultavasti ohitettu. 2013 ei tule olemaan niin huono. Kilpailijamme olivat liian vahvoja ja aikaansaavia, kaataen paljon rahaa markkinointiin. Me emme ole tehneet tarpeeksi markkinoinnin saralla. Vaikka meillä yhtä paljon rahaa nokittaa (Samsung ja Apple), tärkein asia on omata uniikkeja tuotteita, jotka vetoavat kuluttajiin”, Chou kommentoi HTC:n vuoden 2012 surkeaa kehitystä.
Hiljattain HTC kertoi vaihtaneensa markkinointijohtajaansa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
HTC:n myynti oli vuoden 2012 lopulle asti rajussa yli 50 prosentin laskussa edellisvuoteen nähden, mutta marraskuussa yhtiö onnistui ainakin hieman oikaisemaan kulkuaan. Joulukuun myyntiluvuista se ei ole vielä kertonut.
HTC tullee lanseeraamaan uusia tuotteita kenties jo ensi viikolla CES-messuilla, mutta viimeistään kevään aikana. Varsinkin Euroopassa yhtiön Android-mallisto kaipaisi jo päivityksiä, sillä HTC:n viiden tuuman näytöllä varustettu Butterfly-huippumalli ei näillä näkymin ole saapumassa näille kulmille. Sen sijaan HTC:n on kerrottu valmistelevan M7-koodinimellä kulkevaa uutuusmallia.
HTC:n laitteita on pidetty kilpailukykyisinä, kuten Choukin toteaa, mutta markkinoinnissa on ollut ongelmia. Lisäksi HTC on kärsinyt Applen vahvistumisesta Yhdysvaltain markkinoilla viimeisen reilun vuoden aikana operaattorisaatavuuden laajentuessa. HTC onkin suunnannut panoksiaan kasvumarkkinoille, kuten Kiinaan, jossa se myikin kolmannella neljänneksellä jo 2,8 miljoonaa älypuhelinta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »