Apple on tiedottanut myyneensä yhteensä kolme miljoonaa iPad miniä sekä uutta neljännen sukupolven iPadia sen avausviikonloppuna, kolmessa päivässä. Toistaiseksi markkinoille ovat saapuneet vasta tablettien vain Wi-Fi-verkkoja tukevat versiot – myös mobiilidataverkkoja tukevat mallit ovat tulossa vasta myöhemmin marraskuun aikana.
Applen mukaan nyt nähty kolmen miljoonan myynti ensimmäisenä viikonloppuna on kaksinkertainen maaliskuussa tapahtuneeseen kolmannen sukupolven iPadin ensimmäisen viikonlopun Wi-Fi-mallien myyntiin.
”Asiakkaat ympäri maailmaa rakastavat iPad miniä ja neljännen sukupolven iPadia”, kommentoi Applen toimitusjohtaja Tim Cook. ”Ylsimme uuteen lanseerausviikonlopun ennätykseen ja myimme loppuun käytännössä kaikki iPad minit. Työskentelemme tiukasti valmistaaksemme nopeammin ja kohdataksemme huikean kysynnän.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudet iPadit saapuivat perjantaina markkinoille kaikkiaan 34 maassa, mukaan lukien Suomessa. Maaliskuussa nähty aiempi ”uusi iPad” saapui tuolloin markkinoille aluksi vain 12 maassa ja ylsi kolmen miljoonan avausviikonlopun myyntiin. Nyt nähtyyn kahden uuden iPadin lanseeraukseen nähden maaliskuussa iPadista oli tarjolla heti myös mobiilidataverkkomallit.
Uutta pienempää iPad miniä on suomittu sen korkeaksi nähdystä hinnasta. Suomessa 7,9 tuuman näytöllä varustetun iPad minin hinta lähtee edullisimmillaan 339 eurosta.
Applen mukaan iPad minin kysyntä ylitti alkutarjonnan ja vaikka useimmat ennakkotilaukset on toimitettu asiakkaille, osa ennakkotilauksistakin toimitetaan vasta myöhemmin marraskuun aikana.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »