Apple laajensi eilen iPad-mallistoaan uudella pienemmällä tulokkaalla iPad minillä. Uutuus täytti ennakkohuhut ja -odotukset, mutta kirpeä kohta on ollut uuden pikku-iPadin hinta, joka on kilpailijoita korkeampi. Nyt Applen markkinointijohtaja Phil Schiller on astunut esiin puolustamaan iPad minin hinnoittelua.
Suomessa uuden iPad minin hinta lähtee perusmallin 339 eurosta. Listasimme jo aiemmin järkisyitä sille, miksi Apple päätti hinnoitella iPad minin kilpailijoitaan kalliimmaksi.
Varsinkin Yhdysvalloissa kilpailu pienemmissä tablettilaitteissa on vahvaa Googlen Nexus 7:n ja Amazonin Kindle Fire -tablettien ansiosta. ”iPad on ylivoimaisesti menestynein tuote kategoriassaan. Toistaiseksi edullisintta tuotteemme, jota olemme tehneet, hinta oli 399 dollaria ja ihmiset valitsivat sen noiden laitteiden sijasta”, Phil Schiller totesi uutistoimisto Reutersille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Ja nyt on olemassa mahdollisuus laite, joka on vielä edullisempi 329 dollarin hinnallaan tässä loistavassa uudessa muodossa. Uskon, että monet asiakkaat tulevat olemaan innostuneita siitä”, Schiller tarinoi uudesta iPad ministä.
iPad minissä Apple on pakannut käytännössä kaikki isomman iPadin ominaisuudet pienempään ja ohuempaan pakettiin, ja varustanut laitteen 9,7 tuuman näytön sijaan 7,9 tuuman näytöllä.
Myös analyytikot uskovat iPad minin menestykseen hintapettymyksestä huolimatta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »