Pepsi-yhtiön johto on SM2 -konferenssissa USA:ssa kertonut mobiilimarkkinoinnin olevan virvoitusjuomajätille elintärkeää tänä päivänä: ”Meille yrityksenä on mobiilimaailmassa toimiminen jo elämäntyyli siinä kuin kuluttajillekin”, kertoi Jason Thalappillil, joka on PepsiCo:n digitaalisen markkinoinnin johdossa. ”Olemme tehneet viime vuosina lukuisia mobiilikampanjoita – enkä nyt tarkoita vain puhelimille suunnattuja. Nykyisin meidän on huomioitava myös tablettien käyttäjät kaikissa kampanjoissamme, joissa kaikissa on ainakin jokin mobiilikomponentti mukana. Monet kampanjat ovat kokonaan mobiilipohjaisia ja toimivat omilla sovelluksillamme. Mobiilimaailma tarjoaa mahdollisuuden aktivoida ja palkita kohderyhmäämme ajasta ja paikasta riippumatta, sillä nykyisin lähes joka kuluttajalla on jokin mobiililaite aina mukana.” (Lähde: Rimma Kats, mobilemarketer.com, 4.10.2012)
PepsiCo on mobiilikampanjoiden avulla vahvistanut brändiään ja lisännyt myös kuluttajien kiinnostusta mm. uuden Propel Zeron lanseerauksessa. Propel-kampanja vahvisti Pepsin tunnettuutta ja sillä tavoitettiin myös aivan uusia kohderyhmiä. Yrityksen johto kertoi myös, että kampanjasta saatu suora palaute oli suurenmoista ja se vahvisti entisestään yrityksen uskoa mobiilimarkkinoinnin voimaan.
Olisiko aika suomalaistenkin yritysten vakavasti pohtia kaikkia mobiilimarkkinoinnin, omien sovellusten ja mobiilipalvelujen tarjoamia mahdollisuuksia?
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »