Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Apple vei lähes kolmanneksen maailman älypuhelinmyynnistä – vaikka Samsung kavensikin eroa kolmannella neljänneksellä

(Mainos: Lataa nyt ilmainen e-kirja tai äänikirja Elisa Kirjasta. Valitse oma kirjasi hintaan 0 € tästä!)

Samsung vs. AppleApple vei kolmannella vuosineljänneksellä heinä-syyskuussa 32 prosenttia älypuhelinmyynnin liikevaihdosta.

Korealainen uutistoimisto Yonhap uutisoi tutkimusyhtiö Strategy Analyticsin tilastoista, joiden mukaan Samsung onnistui kolmannella neljänneksellä kaventamaan Applen etumatkaa liikevaihdolla mitatussa markkinaosuudessa. Samsungin osuus älypuhelinmyynnin liikevaihdosta oli 23,1 prosenttia. Jos markkinaosuutta mitataan kappaleissa, kääntyvät asemat toisinpäin: Samsung on suurin älypuhelinten toimittaja 21,2 prosentin osuudella laitteista Applen yltäessä 11,4 prosenttiin.

Applen uutuuksista iPhone 8 ja iPhone 8 Plus ehtivät myyntiin jo syyskuussa, mutta uuden eniten huomiota keränneen iPhone X -huippumallin myynti käynnistyi vasta 3. marraskuuta. Näin sen vaikutus näkyy vasta loppuvuoden luvuissa, joissa Applen odotetaan jälleen repivän enemmän eroa Samsungiin ja kaikkiin muihin. iPhone-myynti on perinteisesti muita valmistajia huomattavasti syklisempää, sillä uusien tuotteiden lanseerauksella on kapeammassa mallistossa merkittävämpi vaikutus.

Alan liikevoitosta Strategy Analytics arvioi Applen osuudeksi 69,9 prosenttia ja Samsungille 21,8 prosenttia.

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tutustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

 
 

Seuraa Mobiili.fitä

Mainos: Nopea 4G-liittymä puhelimeen vain 6 € / kk. Lue kokemuksia Moi Mobiilista

Kommentoi

Kommentit

  1. N5,5.1(XtraSmooth,FrankoKernel)

    Apple-jihadistit varmaan iloitsee uutisesta ja täysin ymmäränkin sen, jos omistaa Applen osakkeita. Mutta jos 11,4% kappalemääräisellä osuudella kerää 69,9% alan voitto-osuudesta, ei voi tulla mihinkään muuhun johtopäätelmään kuin hinnoissa on oltava törkeästi ilmaa. Itse en kuluttajana edes suostuisi tuollaista tuotetta ostamaan, jossa tiedän olevan noin paljon hinnoittelussa ilmaa välissä. 😏

    Hieno tulos jälleen Applelta ja hienoa osakkeen omistajien kannalta! Mutta jos omaa pelkän Applen tuotteen niin itse miettisin, noita lukuja katsellessa, että tulikohan maksettua tyhjästä. 🤔😯

    • Hendriks

      Et selvästi ymmärrä, miten markkinatalous toimii brändien johdolla!.

    • Vili

      ”Mutta jos 11,4% kappalemääräisellä osuudella kerää 69,9% alan voitto-osuudesta, ei voi tulla mihinkään muuhun johtopäätelmään kuin hinnoissa on oltava törkeästi ilmaa”

      Kuinka niin? Kerrotko jonkun muun valmistajan joka myy kymmeniä milljoonia high end luureja joka kvartaalilla?

      Luuletko, että esim Samsung ei keräisi hirveät voitot jos niiden myynti olisi pääsin S8/Note 8 akselilla, tai Sony, tai htc jne.

      Otetaan vaikka esimerkkinä iPhone X, niitä myytiin nyt vkloppuna 6 miljoonaa, se on enemmän kun S8:aa myydään varmaan tällä koko kvartaalilla.

      ”Mutta jos omaa pelkän Applen tuotteen niin itse miettisin, noita lukuja katsellessa, että tulikohan maksettua tyhjästä.

      Yhdessäkään Applen laitteessa en ole kokenut maksaneeni tyhjästä, enkä usko että suurin osa muistakaan, ei iPhonen myynti olisi tuota luokkaa vuodesta toiseen jos ei rahalle saisi vastinetta.

      Aika helposti tuon X:n hinnankin maksoi kun tiesi mitä sillä rahalla saa, päivääkään ei ole kaduttanut, päinvastoin, ja se on se ero miksi Apple kerää alan voitot :)

  2. Hendriks

    Markkinaosuus irrelevantti, voittojen vieminen se tärkein!.

Tuoreimmat jutut