Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kiinalaispalvelu ostaa Musical.ly-sovelluksen – kauppahinta 800 – 1 000 miljoonaa dollaria

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tutustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

Musical.ly-sovellus.

Musical.ly-sovellus.

Kiinalainen Toutiao-palvelusta tunnettu Bytedance ostaa suositun sosiaalisen median Musical.ly-palvelun. Musical.ly on mahdollistanut omien musiikkivideoiden tekemisen yhdistämällä videot musiikkiin.

Erityisen suosittu Musical.ly on ollut nuorison keskuudessa. Sillä on yli 60 miljoonaa käyttäjää, joista valtaosa on Yhdysvalloista. Musical.ly on palveluna vain kolmivuotias.

Kiinalainen ostaja tarjoaa kotimaassaan myös erittäin suosittua sisältöpalvelua, joka suosittelee eri lähteistä artikkeleita luettavaksi kullekin käyttäjälle räätälöidysti. Viralliselta yritysnimeltään Toutiao-uutispalvelustaan tunnettu yritys on Bytedance.

Lähteiden mukaan Musical.lyn kauppahinta kohoaa diilissä 800 – 1 000 miljoonaan dollariin.

Musical.ly tulee jatkamaan toimintaansa itsenäisesti uuden omistajan alaisuudessa. Se voi kuitenkin hyödyntää taakseen saamiaan vahvempia resursseja muun muassa jakelussa ja teknologiassa. Ostajan Toutiao-palvelu on erittäin suosittu Kiinassa ja sillä on yli 120 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Aiemmin Bytedance on hankkinut omistukseensa myös Flipagram-sovelluksen.

Musical.lyn pääkonttori on jo entuudestaan löytynyt Shanghaista, sillä sen perustajat ovat kiinalaisia.

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tutustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

 
 

Seuraa Mobiili.fitä

Mainos: Nopea 4G-iittymä puhelimeen vain 6 € / kk. Lue kokemuksia Moi Mobiilista

Kommentoi

Kommentit

  1. Hendriks

    Kohta kuunnellaan mitä Kiina haluaa!. 👎

    ”When people think about social media in non-democratic countries, they think that people can use social media to get information or organize protests. But it also means that the leaders in those authoritarian countries have a better instrument for surveillance,” says David Strömberg, professor at the Institute for International Economic Studies at Stockholm University.

    http://www.dw.com/en/hello-big-brother-how-china-controls-its-citizens-through-social-media/a-38243388