Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Finnairilta kehittynyt avustajabotti – Finn avustaa Facebookissa

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tutustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

Lentoyhtiö Finnair ottaa käyttöön Facebookissa toimivan keskustelurobotin, jonka tarkoituksena on auttaa asiakkaita. Robotti saa nimekseen Finn.

Finn on alati viisastuva robotti, joka ottaa opikseen asiakkailtaan. Aluksi se pystyy esimerkiksi tekemään varauksia ja avustamaan matkustajia lisäpalveluiden tilaamisessa. Se osaa lisäksi päivittää käyttäjäänsä aikataulumuutoksista ja kertoa vaikkapa mahdollisista myöhästymisistä. Kuuluupa sen työnkuvaan myös lisämatkatavaroiden kanssa tuskailevien lomalaisten avittaminen. Finn vastailee itse usein kysyttyihin kysymyksiin, ja robottisormen mennessä suuhun ohjaa se kysyjän ihka oikean asiakaspalvelijan juttusille.

Finnair pyrkii luonnollisesti pysyttelemään kehityksessä aallonharjalla, ja tekoälyn hyödyntäminen on yksi keino saavuttaa nuo pyrkimykset. Finn onkin laajan toimintorepertoaarinsa ansiosta kehittynein niin sanottua New Distribution Cabability -teknologiaa hyödyntävä botti.

Aluksi teknologiaratkaisuyhtiö Caravelon kanssa yhteistyössä kehitetty Finn puhuu vain englantia, mutta Finnairilta luvataan, että esimerkiksi avustajan suomenkielinen serkku astuu palvelukseen mahdollisimman pian. Suunnitelmissa on myös integroida Finn osaksi etenkin Kiinassa suosittua WeChat-pikaviestintäsovellusta.

(Mainos: Lataa nyt ilmainen e-kirja tai äänikirja Elisa Kirjasta. Valitse oma kirjasi hintaan 0 € tästä!)

 
 

Seuraa Mobiili.fitä

Mainos: Nopea 4G-iittymä puhelimeen vain 6 € / kk. Lue kokemuksia Moi Mobiilista

Kommentoi

Kommentit

  1. Hendriks

    Vältän Finnairia aina kun mahdollista!.

    • Hendriks

      …siis välttäkää myös minua;!?,(..

    • Semmosta

      Sama. Onneks tuli Qatar Airways. Pääsee nopeesti Thaikkuihin.