Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Nyt voit korjauttaa iPhonen näytön myös ei-valtuutetuissa paikoissa menettämättä takuuta

(Mainos: Lataa nyt ilmainen e-kirja tai äänikirja Elisa Kirjasta. Valitse oma kirjasi hintaan 0 € tästä!)

iPhone 7 Plus SquareTrade

Mikäli iPhonellesi käy näin, voit nyt korjauttaa sen kolmannella osapuolella menettämättä takuutasi.

Apple on ollut korjaus- ja takuuasioissa aina tarkka. Aiemmin iPhonen näytön sai korjauttaa vain Apple Storessa tai valtuutetulla jälleenmyyjällä, mikäli halusi säilyttää puhelimessaan takuun. Nyt yhtiön käytäntö on kuitenkin muuttunut ja näytön voi korjauttaa myös kolmannella osapuolella, kertoo MacRumors.

Verkkosivuston mukaan Apple Storessa työskenteleville on jaettu muistio, jossa kerrotaan, ettei takuu välttämättä raukea, mikäli puhelimen näyttö on korjattu ei-valtuutetulla jälleenmyyjällä. Puhelimen komponentit eivät ole kuitenkaan saaneet vahingoittua korjauksessa millään tavalla, jotta laitteen takuu säilyisi. AppleInsiderin lähteiden mukaan pienikin kolmannen osapuolen korjauksen aiheuttama vaurio saa takuun raukeamaan.

Tämä on hyvä muutos Applelta, sillä monet korjauttavat muutenkin iPhonen rikkoutuneen näytön ei-valtuutetulla jälleenmyyjällä säästääkseen rahaa. Monet kuluttajat eivät välttämättä edes tienneet käytännöstä, joka poistaa takuun, mikäli näytön korjaa väärässä paikassa.

(Mainos: Lataa nyt ilmainen e-kirja tai äänikirja Elisa Kirjasta. Valitse oma kirjasi hintaan 0 € tästä!)

 

Seuraa Mobiili.fitä

Kommentoi

Kommentit

  1. Mulligan

    En kyllä veisi Helsingin kolmannen-osapuolen pajoihin, yhtään mitään korjatavaksi, varsinki noihin pikku start up korjamoihin. Ei oo ympäristö kunnossa, ei oo työkalut kunnossa, ei oo ammttitaitoa. Kävin taanoin yhdessä pajassa puhelimen kanssa, näytön vaihdossa, jonku aikaa katoin sitää töhertämistä ja kysyin kaverilta, onko ESD suojaukset kunnossa,vastaus oli ”häh, mikä”? ja hölmistynyt ilme. Ei ne kaikki varmaan ole samanlaisia, mutta silti vältäisin

    • Omanelämänherra

      Yli 11-vuoden kokemus alalta, joista 5-vuotta virallisessa Suomen suurimmassa valtuutetussa pajassa.

      En voi nimiä tuoda esiin, mutta valitettavasti joudun komppaan monessakin asiassa.

      Harva todella pätevöitynyt alan ammattilainen suostuu tekemään sillä naurettavalla korvauksella töitä mitä nämä viralliset valtuutetut huollot ovat valmiita työntekijöilleen maksamaan.
      Ainoa tapa aikoinaan oli saada jääkaappiin muutakin kuin valo pakollisten laskujen jälkeen oli proviisiotulojen kautta valtuutetussa 10 vuoden kokemuksella.
      Voiko tämä tällöin kertoa todella hyvästä Asiakas läheisestä asiakaspalvelusta?

      Ps

      Ihan tiedoksi. Suomessa yksikään valtuutettu huolto ei tee takuun alaista näytön vaihtoa!

      Nämä vaihdot tapahtuvat sopimushuollossa ulkomailla.

      Ps kyllä huhua liikkuu että valtuutetut
      saisivat näytön vaihdon oikeudet mahdollisesti tulevsisuudessa. Mitään varmaa tietoa asiasta ei ole.

      Olen myös muutaman kolmannen osapuolen jälkiä nähnyt ja sekä virallisten sopimushuoltojen.
      Ihan samaa ongelmaa esiintyy molemmissa.
      Huolimattomuusvirheitä!! Ruuveja puuttuu. Osia rikottu. Jne.

      Kunnon EPA-alue harvoin on se ongelma. Ongelma on EPA-alueen sisällä.

      Vika ei ole duunareiden vaan ongelma on yritysten johtoportaassa jotka eivät ole valmiita tekemään asian eteen oikeita ratkaisuja.

      Liikaa pieniä kavereita liian isoissa kengissä!! Kaikkilla ei ole tarvittavaa visiota. Valitettavaa että aina pienimmät kaverit. Te kuluttajat joudutte kärsimään.
      Suotta te kärsitty. Suosittelen tukemaan pienempiä yrityksiä käyttämällä palveluita.
      Todennäköisesti saatte aina parempaa henkilökohtaista palvelua tarpeidenne mukaan.
      Voitte olla tekemisissä suoraan ihmisen kanssa joka laitteenne huoltaa, eikä jonkun välikäden jolla ei ole mistään mitään ymmärrystä, mutta haluaa antaa vaikutuksen että pystyy lähes ihmeisiin. Jonka seurauksena tulee usein väärinkäsityksiä Asiakaspalvelu työntekijän ja itse huoltajan välillä kun jälleen on luvattu mm palvelu mitä ei ole edes mahdollista toteuttaa.

      Sitten minun lempikohta.

      Tue pientä yrittäjää. Sillä tämä maa tarvitsee ennen kaikkea uusia yrittäjiä. Ei isoja yrityksiä jotka ovat jo täysin ulkomaisessa omistuksessa.
      Tue pientä yrittäjää. Sillä se raha menee usein mm pienen lapsen elättämiseen, eikä ison yhtiön toimitusjohtajan vuoden vanhan bmwn vaihtamiseen tämän vuoden malliin.

      Älkää suotta luoko monopolia. Pitäkää tervettä kilpailua yllä, mikä ajaa hinnat alas.
      Järki käteen, sillä tämä on hyvä uutinen Applelta.

  2. Omanelämänherra

    Minkä vuoksi aikaisempi viestini poistettiin?

    Kuka päättäjä puuttui sananvapauteen ja ärähti?

    Mielestäni ketjun ensimmäisen viestin voi myös poistaa.

    Jos perseet eivät kestä totuutta, niin aivan turha yrittää manipuloida kuluttajia haukkumalla ja yleistämällä pieniä yrittäjiä epäpäteviksi.

    Säälittävää että bisneksenne täytyy perustua median hallinnointiin ja kuluttajien aivopesuun.

    Valitettavaa kun Maailma ei edelleenkään kestä totuutta.

  3. Father Gabriel

    Jhaa’a tahtoo vaan noi ei alkuperäiset olla aika heikkolaatuisia. Ja jos ei heti niin muutaman kuukauden päästä on jotain vikaa.