Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Myynti ei vedä? Apple Watch -tavaratalomyymälä menossa kiinni

(Mainos: Oletko Nordean tai Aktian asiakas? Ota käyttöön uusi Wrapp-sovellus ja saat 5 € rahaa takaisin korttimaksusta ravintolassa!)

Apple Watchin laaja osasto Galeries Lafayette -tavaratalossa Pariisissa.

Apple Watchin laaja osasto Galeries Lafayette -tavaratalossa Pariisissa.

Apple on huhutusti sulkemassa Pariisissa, Ranskassa Galeries Lafayette -tavaratalossa sijaitsevan laajan Apple Watch -shop-in-shop-myymälänsä.

Näin kertoo ”99-prosenttisella varmuudella” ranskalainen Mac4Ever-sivusto. Applen myymäläosastoa tavaratalossa on kuvailtu erittäin laajaksi ja sulkemisen syyksi kerrotaan nyt heikko myynti. Apple on jo aiemmin vähentänyt työntekijöiden määrää ja nyt jäljellä olevat työntekijät aiotaan siirtää lähialueen Applen omiin myymälöihin.

Apple Watchin myynnin on yleisesti nähty jääneen jälkeen kovimmista odotuksista, vaikka Apple on arvioiden mukaan myynyt kelloja jo lähemmäs 20 miljoonaa ja on selkeä markkinajohtaja älykelloissa.

Apple itse ei ole raportoinut kertaakaan tarkkoja lukuja Watchin kappalemääräisistä tomituksista tai liikevaihdosta.

Apple Watch Series 2:n uudessa huippuversiossa on keraaminen rakenne.

Apple Watch Series 2:n uudessa huippuversiossa on keraaminen rakenne.

Uuden Apple Watch Series 2:n myötä Apple on asemoinut Watchin aiempaa enemmän liikunta- ja terveyskäyttöön, kun alkuperäisessä Watch-lanseerauksessa se pyrki vielä vahvemmin korostamaan kellon käyttöä viestintään ja erilaisten sovellusten kanssa. Lisäksi kultaisten jopa 18 000 euroa maksaneiden Apple Watchien myynti on päättynyt. Apple Watch Series 2:n huippuversio on hillitympi keraaminen, jonka hinta Suomen Apple-verkkokaupassa on 1 529 euroa.

Series 2 toi Apple Watchiin lisää muun muassa täyden vedenkestävyyden 50 metrin syvyyteen asti, paremman näytön, sisäänrakennetun GPS-paikannuksen sekä uuden kaksiytimisen Apple S2 -piirin myötä lisää suorituskykyä

Apple avasi Watchin myyntiin viime vuonna vastaavat tavaratalo-osastot kuin Pariisissa myös Lontoossa ja Tokiossa. Niiden kohtalosta ei ole vielä tietoa.

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tustustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

 

Seuraa Mobiili.fitä

Mainos: Nopea 4G-iittymä puhelimeen vain 6 € / kk. Lue kokemuksia Moi Mobiilista

Kommentoi

Kommentit

  1. JMikael

    Niin, jutusta jäi mainitsematta (kääntämättä alkuperäisartilkkelista), että kyseisen myymälän kohde oli henkilöt jotka tulivat ostamaan yli 10000€ kelloja eli niitä kultaisia versioita. Loppuosa jutusta oli taasen kylläkin alkuperäisen artikkelin mukainen eli nykyisin kohderyhmäksi valikoituu enemmän ja enemmän liikunnallisuutta harrastavat.

    • Markus Lehtiniitty

      Kyllä tuolla kuvien perusteella pääasiassa muita Watch-versioita on yritetty myydä kuin vain niitä kultaversioita, vaikka mahdollisesti niistä ajatus on lähtenytkin. Tilaa on ollut yllin kyllin kaikille eri versioilla.

    • Janne Laakso

      Missä kohdassa alkuperäisessä artikkelissa viitattiin erityisesti kultaisten kellojen myyntiin? Kuvien ja videon perusteella kuitenkin näyttäisi ihan koko Watch-mallisto olevan esillä.

      • JMikael

        With the quiet discontinuation of the solid gold Apple Watch Edition, and replacement with a more restrained ceramic model, Apple seems to be somewhat moving away from its more upscale jewellery ambitions

        • Janne Laakso

          No tuo lainaus ei kyllä ollut peräisin alkuperäisestä ranskalaisesta artikkelista, vaan oli toisen, englanninkielisen sivuston pohdintaa. Se muuten jatkuu näin: ”It may simply be that Apple no longer considers fashion-focused department stores to be the most appropriate outlets.”

          Kyllä, tuo shop-in-shop on ollut yksi harvoja paikkoja, jossa kultamallia on päässyt ranteeseensa sovittelemaan, mutta kuten kuvista ja videosta näkyy, on tuolla myyty kaikkia muitakin malleja. Myymälän kohteena eivät siis ole olleet pelkästään kalliin kultamallin ostajat, vaan kaikki tossunkuluttajat, jotka tuollaisessa ostoskeskuksessa ylipäänsä asioivat.

          On toki totta, että tuo myymälä on ollut lähinnä kalliimpaan muotiin keskittyvässä ympäristössä, mutta kyllä siellä ihan perus-iPhone-jamppaa näyttää Mac4Everin videon perusteella pyörivän.

      • Jonahan

        Siihen viitattiin kohdassa:

        ”repositionnement de l’Apple Watch vers les domaines de la santé et du sport, tout en abandonnant petit à petit le monde du luxe et de la mode”

        • Janne Laakso

          Juu, tuolla tietysti tarkoitettiin, ettei Applen fokus tuon kellon myynnissä enää ole nuo muotiympäristöt, vaan enemmänkin kuntoilu. Ei silti tarkoita, että vain kultakelloja olisi tuolla myyty.

          • Jonahan

            Ei tietenkään ”vain”, mutta Galeries Lafayette on nimenomaan profiloitunut muotiin ja luksukseen. Jos ja kun Apple Watchin positiointi on muuttunut voi olla ihan järkevää muuttaa myyntipaikkojakin.

            Niitä ”tuulipukukansan” kelloja kun voi käydä hakemassa myös parinsadan metrin päässä sijaitsevasta Apple Store Opérasta.

  2. Sport

    No ei tuolla urheilukellona mitään tee, lähinnä huonohko aktiiisuusmittari kallilla hinnalla

    • SANDY

      Mitä nyt pulssimittaus on tarkin näistä aktiivisuus rannekkeista.

      • Kairaaja

        Höpö höpö. Jos sitä yhtä testiä täs aattelit niin siinä ei ollut suosituimpia rannekkeita ees mukana. Saatii näyttämää hyvältä.

      • Matti#2

        Testissä ei ollut mm. Garmin mukana…

      • Sport

        Teestissä ei ollut mukana yhtään ko laitteiden huippuvalmistajaa Polar, Suunto, Tom Tom jne

        • Matti#2

          Suunnolla ei taida olla ranteesta mittaavia laitteita…

          • Sport

            Olet oikeassa, Suunnon Spartan sarjan optisesti ranteesta mittaaava malli tulee myyntiin joulumarkkinoille.

  3. WPM

    Apple watch on teknisesti niin rampa ettei se taida oikein ketään kiinnostaa…

    • Toni

      Paitsi Viliä..

Tuoreimmat jutut