Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kilpailijat käyvät Applen kimppuun ensimmäisen kookkaan puhelimen julkistuksen vuoksi

(Mainos: Oletko Nordean asiakas? Ota käyttöön uusi Wrapp-sovellus ja saat 10 € rahaa takaisin korttimaksusta ravintolassa!)

iPhone 6 ja iPhone 6 Plus

iPhone 6 ja iPhone 6 Plus

Silloin tällöin mediassa näkyy mainoskampanjoita, jotka nostavat mainostamaansa tuotetta suoraan kilpailevan tuotteen kustannuksella. Tapauksia on nähty monilta suurilta laitevalmistajilta ja ne ovat vaihdelleet leikkimielisistä piikeistä Twitterissä aina suuriin videotuotantoihin asti. Eilen Apple julkisti uudet iPhone 6 -mallinsa, jotka kasvattavat näyttökokoja edeltäjistään merkittävästi. Odotetusti tämä kehityssuunta on saanut jo pidempään kookkaita puhelimia valmistaneet yhtiöt kommentoimaan tilannetta.

Apple keksi iPhone 6 -mallien sloganiksi lauseen ”bigger than bigger”, viitaten siihen, että puhelimissa on muutakin suurta kuin vain suurempi koko. Sony vastasi tähän twiittaamalla eilen sanat ”better than bigger”, kertoen sanaleikin avulla, että yhtiön laitteet tarjoavat vielä parempaa.

Samalla Samsung julkaisi omalla Twitter-tilillään kuvan, jossa lainataan Steve Jobsia. Lainaus kuuluu: ”Kukaan ei tule ostamaan suurta puhelinta.” Lauseen alla Samsung pohtii, että kuka mahtoikaan yllättää itsensä ja muuttaa mielensä.

Samsungin piikittelee Twitterissä Applen uusia julkistuksia

Samsungin piikittelee Twitterissä Applen uusia julkistuksia

On tietysti totta, että Apple on aiemmin kovaäänisesti markkinoinut puhelimiaan nimenomaan siitä näkökulmasta, että ne istuvat kilpailijoista poiketen mukavasti jopa yhteen käteen. Tuorein julkistus on siis selkeä poikkeama pitkäaikaisesta linjauksesta. Samalla nämä suorat kilpailijan haastamiset herättävät aina kysymyksen, onko piikittelevään asemaan asettumisesta yhtiölle ja sen imagolle enemmän hyötyä vai haittaa.

(Mainos: Oletko Nordean asiakas? Ota käyttöön uusi Wrapp-sovellus ja saat 10 € rahaa takaisin korttimaksusta ravintolassa!)

 

Seuraa Mobiili.fitä

Kommentoi

Kommentit

  1. Norsu

    Jobs ei tietenkään muuttanut mieltään(Samsung on väärässä käyttäessään tuota sitaattia), mutta Cook muutti. Hän sanoi vielä viime vuonna, että 4″ on täydellinen näyttökoko).

    On siinä 6 Plussassa kehystä…

    • Cubisti

      Itse asiassa omasta mielestäni 4″ on täydellinen näytön koko enkä ole koskaan Applen puhelinta omistanutkaan. Varmaan pitäisi harkita, sillä muiden valmistajien 4″ puhelimet ovat ominaisuuksiltaan sellaista sontaa ettei niitä halua kukaan täysjärkinen käyttää (pl. Z1 Compact)

  2. Juhannuspukki

    Se koira älähtää jne.

  3. Henrik

    Applelta on loppumassa S.Jobsin innovaatiot ja sitten muut kuittailevat vielä lisää…OIKEIN!. =)

  4. juhuu

    Iso näyttö oli Applen uusin innovaatio. Seuraavaksi on 3000 mah akku. Applella on ideat loppu ja pahasti

    • kk

      Iso näyttö ei ollut keltään innovaatio, kuten ei ole akun kokokaan.

      • http://www.apple.com/iphone-6/display/

        ”Innovation on full display”.

        The Retina HD display is your window into everything you do on iPhone. So it has to be great. And with full sRGB color standard, higher contrast, and incredible brightness and white balance, it is.

        • Sk

          Ei tuossa sanota mitään koosta, josta nyt oli puhe.

Tuoreimmat jutut