Mobiili.fin suomalaisten startup-yritysten juttusarja jatkuu nyt Triba Learningin 10 kysymyksen haastattelulla. Aiemmin startup-juttusarjamme aloitti kysymyksiimme vasta Kiosked.
Kysymyksiin TribaLearningilta kysymyksiin vastasi toimitusjohtaja Mervi Palander.
Mitä tarjoatte ja kenelle?
TRIBA, on kaikille avoin henkilökohtainen oppimisympäristö, joka auttaa käyttäjää löytämään hänelle itselleen parhaan tavan oppia ja pääsemään parhaaseen mahdolliseen oppimistulokseen. TribaLearningin asiakkaita ovat koulut, ammatilliset oppilaitokset, yliopistot, koulutusviranomaiset, yrityksien koulutusorganisaatiot sekä oppimateriaalien ja –sovellusten tekijät.
Miten saitte idean tehdä tämän?
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Perinteiset opetusmenetelmät eivät toimi nyky-yhteiskunnassa samalla tavalla kuin aikaisemmin ja laajasti käytetty ns. one-size-fits-all-filosofia oppimateriaalien suhteen turhauttaa sekä opiskelijoita että opettajia. Näimme selkeän tarpeen suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kaltaisen, helposti käytettävän palvelun, jonka taustalla algoritmit tuottavat lisäarvoa käyttäjille. Tämän pohjalta lähdimme rakentamaan tuotetta kesäkuussa 2013.
Miten erotutte joukosta?
Markkinoilla ei ole aiemmin ollut oppimisympäristöjä, jotka olisi suunniteltu loppukäyttäjän tarpeita ajatellen. TRIBA on yksittäisille käyttäjille ilmainen, helppokäyttöinen ja vapaasti käytettävissä kaikkialla maailmassa. Keräämme tietoa siitä, miten oppija käyttää erilaisia oppimateriaaleja tai miten tieto rakentuu vuorovaikutuksessa muiden käyttäjien kanssa. Kerättyä dataa käytetään käyttäjien oppimistulosten parantamiseen ehdottamalla personoituja oppimispolkuja, vaihtoehtoisia oppimismateriaaleja ja tekemällä näkyväksi esim. tunteiden, stressin ja motivaation vaikutuksen oppimistuloksiin. Kaikki TRIBA ympäristöön tallennettu oppimateriaali muuntuu interaktiiviseksi mahdollistaen sosiaalisen oppimisen yhdessä muiden opiskelijoiden ja opettajien kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Miten teette tästä liiketoimintaa?
TRIBAn käyttäminen on oppijoille ilmaista. Oppilaitoksille ja yrityksille järjestelmä on maksullinen ja tarjoaa opettajille muun muassa mahdollisuuden seurata opiskelijoidensa etenemistä sekä kerätä oppimiseen liittyvää tietoa. Yrityksemme kolmas asiakaskohderyhmä ovat erilaisten oppimateriaalien ja -sovellusten julkaisijat, jotka voivat käyttää TRIBAn ympäristöä koulutustuotteidensa kauppapaikkana. Heille TRIBA tarjoaa erittäin kohdennetun tavan tarjota ja myydä tuotteitaan globaalisti.
Millaista menestystä olette saavuttaneet?
TRIBA julkistettiin Lontoossa 24-25. kesäkuuta 2014, eli olemme vielä erittäin nuori yritys. Olemme kuitenkin herättäneet jo runsaasti kansainvälistä huomiota ja tehneet ensimmäiset kaupalliset sopimuksemme Suomen lisäksi Saudi-Arabiassa, Singaporessa ja Indonesiassa. Uskomme, että meillä on runsaasti lisää positiivista kerrottavaa loppuvuoden aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Miten olette nousseet nykytilanteeseen?
Olemme panostaneet alusta lähtien parhaiden mahdollisten henkilöiden rekrytoimiseen. Tiimin kokemus ja osaaminen ovat mahdollistaneet TRIBAn kehittämisen erittäin nopeassa aikataulussa myytäväksi tuotteeksi.
Mikä on ollut suurin kohtaamanne haaste?
Osaavan henkilökunnan löytäminen Suomesta sekä kasvurahoituksen hankkiminen globaalia skaalautumista varten riittävän aikaisessa vaiheessa.
Mikä on paras neuvo, jonka olette saaneet?
Kansainvälinen menestyminen vaatii paljon resursseja ja yrityksen johdon pitää varmistaa, että ne ovat saatavilla ja käytettävissä, kun niitä tarvitaan. Nopeus korostuu markkinoille mentäessä ja voittajat ovat yleensä niitä yrityksiä, jotka huomaavat virheensä nopeasti, oppivat niistä välittömästi ja kääntävät näin epäonnistumiset vahvuuksiksi.
Mitä tapahtuu seuraavaksi?
Keskitymme seuraavaksi tuotteen ja teknologian globaaliin skaalaamiseen, tiimin kasvattamiseen sekä valmistaudumme kaikin tavoin vastaamaan kohtaamaamme voimakkaaseen kysyntään. Perustamme toimistot Lontooseen ja Singaporeen ja jatkamme missiotamme mullistaa koulutusmarkkinat.
Mikä start-up Suomesta seuraavaksi haastatteluun ja miksi?
Ehdotamme seuraavaksi Linko Oy:tä. Linko on kehittänyt mobiilin CRM-järjestelmän, joka automatisoi asiakassuhteisiin liittyvän tiedon keräämisen ja tuottaa sen perusteella reaaliaikaiset raportit myynnin päätöksenteon tueksi. Linko on herättänyt erittäin suurta kiinnostusta sekä Suomessa että ulkomailla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »